Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Telia kampanjar för bredbands-tv och rullar ut nytt i print

Publicerad: 2 April 2007, 12:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

I den senaste reklamfilmen från Telia får pappan problem med att sätta upp en parabol. Istället vill Telia få tittarna att kolla på tv via bredbandet. Samtidigt går en ny kampanj upp för Telias mobilabonnemang. Se filmen här på Dagensmedia.se.


Idag går en ny Telia-film upp på tv. Den visar hur pappan misslyckas med att sätta upp en parabol på balkongen, och istället lägger skulden på dotterns pojkvän.

- Vi vill på ett humoristiskt sätt visa att med vår tv-tjänst så behövs inte längre parabolen, säger Annika Bagge, reklamchef för broadband services på Telia.

Förutom tv går kampanjen i print, radio, på nätet och i butik. Den ska rulla fram till 22 maj. Parallellt med bredbandskampanjen går en kampanj på temat Håll kontakten utomhus och i print.

- Tittar man på mobila tjänster så är det ett extremt prisfokus. Vi vill också inspirera, det är minst lika viktigt. Och visa värdet av ytterligare ett samtal eller sms, säger Minna Dahlberg, projektledare på Storåkers McCann.

Tanken är att manéret ska användas kontinuerligt. Det är i princip medieneutralt och går lätt att målgruppsanpassa, enligt Minna Dahlberg.

- Idén går att utveckla längre. Som det ser ut kommer den att rulla under våren och sommaren, och förhoppningsvis under hösten också.

Bägge kampanjerna är gjorda av Storåkers McCann, mediebyrå är Mediaedge CIA.

Arbetsgrupp för bredbandskampanjen: Jörn Anell, projektledare; Linda Rundqvist, produktionsledare; Martin Marklund och Petrus Kukulski, kreatörer film; Therese Bohlin, strateg och övergripande projektledare. Arbetsgrupp för mobilkampanjen: Minna Dahlberg, projektledare; Anna Wallin, produktionsledare; Hanna Belander, copy; Henric Almqvist och Patrik Reuterskiöld, ad:s.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.