Gå direkt till textinnehållet

Telge står för Årets bästa digitala aktivitet

Foto: Janne Naess

INHOUSEGALAN 2018. Telge tar hem vinst för "Sorteringsexperimentet".

Många låter bli att sortera sitt avfall för att det tar tid och för att man uppfattar det som att det inte gör så stor skillnad ändå i slutändan. 

I kampanjen "Sorteringsexperimentet" vände Telge på steken för att se hur det blev om vi låter bli att sortera varorna i en helt vanlig matbutik, dår vi faktiskt inhandlar det mest av våra hudhållsvaror - som sedan blir det avfall vi borde sortera bättre. 

I Inhousegalan 2018 tar Telge hem vinst i kategorin "Årets bästa digitala aktivitet" för kampanjen. 

Juryns motivering lyder: 

"Med hög ambition och stor finess visade vinnaren av årets Bästa Digitala Aktivitet hur viktigt det är att sortera och se till att saker hamnar på rätt plats. Vi älskar kampanjen och placerar förstapriset där det hör hemma. Stort grattis till Telge och Sorteringsexperimentet!" 

På andra plats hamnar Tre med "Tre tips från Coachcedo" och på tredje Unionen med "#unionenpitch".

 

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-10-24 18.00Uppdaterad 2018-10-24 18.13

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: