Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Telenor stuvar om kommunikationen

Publicerad: 6 Februari 2008, 14:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Telenor slår ihop avdelningarna för marknadskommunikation, information och pr. Under 2008 ska Telenor ta en tydligare position och stärka sitt varumärke. "Vi har ett varumärke som är känt, med inte för något speciellt", säger Madelene Josephsson, chef för affärsområdet konsument på telenor.


Madelene Josephsson har under det senaste året varit marknadschef inom affärsområdet konsument. Nu tar hon klivet upp till att vara chef för hela affärsområdet. Tillsammans med marknadschefen Annica Elmehagen, som blir informationsdirektör, ska hon under det kommande året förändra Telenors position och varumärke.

- Vi är ett varumärke som är känt, men vi är inte kända för något speciellt. Det är ganska uddlöst, kan man säga. Vi behöver en tydligare identitet och profil, säger Madelene Josephsson.

Telenor organiserar även om den interna strukturen för kommunikationsarbetet. Marknadsavdelningen och avdelningen för information och pr slås samman och får gemensam budget. Uppgifter har gjort gällande att Telenor planerar att minska andelen köpt reklam, men det vill Madelene Josephsson inte bekräfta.

- Det vill jag inte kommentera. Genom att vi gör denna sammanslagning mellan marknadskommunikation och information/pr kan vi bli effektivare och jobba mer integrerat med kommunikationen.

Enligt Madelene Josephsson ska Telenor inte se över sina byråsamarbeten. Det betyder att det blir Garbergs som får hjälpa Telenor till en starkare position. Hon vill heller inte avslöja innehållet i kommande kampanjer eller vilken position som Telenor har siktet inställt på.

- Detta är ett arbete som pågår och kommer att ta sig uttryck i olika former. Vi har en stark plan där varumärkesdelen kommer att vara central, säger hon.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.