Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Telenor går in i Nordea Nordic Light Open

Publicerad: 20 Maj 2008, 11:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Telenor går in som teknikleverantör till tennisturneringen Nordea Nordic Light Open.


I sponsorskapet ska Telenor bidra med trådlös internetuppkoppling på Stockholms Stadion, där turneringen spelas, och förse hela organisationen med telefoner och abonnemang. Dessutom ska Telenor vara synliga på Stadion och aktivera sig i Kungsträdgården, där det tre dagar innan turneringen pågår olika aktiviteter för allmänheten, som exempelvis får prova på minitennis.

- Hur mycket sponsorerna syns beror på hur mycket de aktiverar sig. Vi försöker att jobba med att skräddarsy deras sponsorskap, samtidigt som vi vill hitta en balans så att de får ut det de investerar, säger Stefan Bladh, projektledare för Nordea Nordic Light Open.

Som namnet antyder är Nordea titelsponsor. Mastercard är huvudsponsor och Sony Ericsson är tourtitelsponsor. Övriga partners är Cadillac, PBS, Presenta, Svedborg, Whirlpool, Wilson och Apsis. Stockholms Stad är med som värdstad och turneringen ska sändas i SVT.

Blir det fler sponsorer?

- Det ska vi inte utesluta. Men snart stänger vi butiken eftersom turneringen börjar närma sig.

Totalt omsätter Nordea Nordic Light Open 10 miljoner kronor. Av det kommer cirka 70 procent från sponsorintäkter, 20 procent är biljettintäkter och 10 procent är andra intäkter.

Turneringen går av stapeln 28 juli-3 augusti.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.