Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Telefonkiosker nytt utomhusmedium

Publicerad: 5 Juni 2002, 07:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

200 av Stockholms telefonkiosker får reklamplats när hela telefonkioskbeståndet i höst byts ut. Clear Channel säljer ytorna för runt 2.000 kronor per yta och vecka.


- I första hand vill vi dra nya annonsörer till utomhusmediet. Nya utomhusannonsörer kan använda telefonkioskerna som komplement till press eller tv om de vill förstärka en kampanj i Stockholm, säger Maria Skoglund, vd på Clear Channel.

Det är Telia som via ett kontrakt med Stockholms Stad beslutat sig för att byta ut de gamla telefonkioskerna, i ett första steg i höst bara i Stockholm. De nya kioskerna blir annonsfinansierade. Totalt finns det 250 telefonkiosker i Stockholms Stad. Av dem har Clear Channel valt ut 200 som annonsplatser.

- Vi har valt ut de bästa lägena. Majoriteten är i centrala Stockholm men en del ligger i Bromma, Akalla, Hjulsta och Enskede, som också hör till Stockholms Stad.

Annonsytorna får formatet 1,75x1 meter, blir bakbelyst och täcker en helsida på telefonkiosken. Prislistan är inte helt klar men enligt Maria Skoglund hamnar priset i paritet med Adshell som på de mest centrala lägena kostar cirka 2.000 kronor per vecka och yta. Ytorna kan börja bokas redan nu.

Bygget av nya telefonkiosker i Stockholm börjar i mitten av september. Inom två år är Telias mål att alla telefonkiosker i de 20 största städerna ska vara utbytta. Utanför Stockholm blir Göteborg och Malmö först.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.