Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tele2s nya grepp - oläslig reklam om du står för nära

Publicerad: 27 Maj 2008, 04:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Med orden "När du vill jobba på distans" vill Tele2 locka fler abonnenter till det mobila bredbandet. Kampanjtemat är en lek med avstånd - printannonserna är svårlästa på nära håll, men klarnar på distans.


- Vi vill sticka ut med annonserna och väcka uppmärksamhet för att få ut vårt budskap. Om du står nära annonserna ser du bara punkterna, ju längre bort du är desto tydligare framgår texten. Så budskapet anspelar på distans på flera sätt, säger Lena Andersson, reklamchef på Tele2.

Vad säger du om att tidningsannonserna är svårlästa?

- Vi hade en annons på baksidan av Metro och tanken där var att andra skulle kunna läsa den på håll när man håller upp tidningen. Vi hoppas och tror så klart att alla kommer att kunna ta till sig budskapet eftersom kampanjen går tungt och de här annonserna går i olika medier och även med ett utbudsbudskap.

Kampanjen rullar utomhus, i tidningar och på webben i "några veckor". Det blir även tv-reklam i TV3, TV4, Kanal 5, TV6 och Kanal 9.

- Målgruppen är alla som vill surfa mobilt, och tanken är att nå en bredare publik eftersom priset är så lågt. Det handlar om både företag och privatpersoner som rör sig mycket. Och nu inför sommaren är det många som vill ha tillgång till nätet, kanske från stugan eller på sjön, säger Lena Andersson.

Forsman & Bodenfors är reklambyrå och Starcom står för mediestrategin.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.