Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tele2 vill ha mer Made in Sweden

Publicerad: 25 Februari 2009, 05:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Tele2 fortsätter, tillsammans med Idol-juryn, att vaska fram artister. Förhoppningen är att TV4 backar upp projektet i en ny omgång av programmet Made in Sweden. "Vi diskuterar många saker med TV4, också det här", säger Thomas Ekman, marknads- och försäljningsdirektör på Tele2.


Made in Sweden sändes i fem avsnitt på onsdagskvällar hos TV4. I snitt drog programmet 633.000 tittare enligt MMS. De två artisterna som profilerades i programmet, Kim Fransson och Janet Leon, har legat i topp på nedladdningslistorna i flera veckor. Thomas Ekman är nöjd med utfallet av projektet.

- Nu ska artisterna ska ut på turné och vi följer förstås med för att träffa våra kunder och erbjuda abonnemang och andra extratjänster.

Efter turnén, har ni spelat ut er roll då?- Absolut inte. Skivförsäljningen drar ju igång nu och vi har en andel i den också.

Han berättar Tele2 fortsätter att leta artister tillsammans med TV4s Idol-jury. Om TV4 följer processen också denna gång är ännu inte klart.

- Vi diskuterar många olika saker med TV4, också det här. Tv har varit en jättebra kickstart för att dra igång konceptet men vi kan göra mycket på egen hand också.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.