Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tele2 väljer Spotlight PR: "En flaggskeppskund"

Publicerad: 9 Maj 2008, 12:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Tele2 Sverige har valt Spotlight som pr-byrå efter en upphandling. Företaget blir Spotlights största kund.


14 byråer var inblandade i Tele2s pitch. Uppdraget gäller både konsument- och företagssidan.

- Vi ska hjälpa Tele2 med säljdrivande pr och med att stärka Tele2s roll som kaxig utmanare. Det var ju så Tele2 började, men i takt med att företaget har blivit större och mer etablerat har det tappats bort lite, säger Axel Lagerbielke, vd på Spotlight.

Tele2 blir Spotlights största kund. Fyra personer ska jobba med uppdraget.

- Tele2 är en flaggskeppskund för oss. Det är ett känt varumärke och en av de största reklamköparna i Sverige. Förhoppningsvis får det som effekt att det blir lättare att locka nya medarbetare och kunder till Spotlight.

Tele2 jobbade tidigare med Text 100.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.