Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tele2 valde Cordovan

Publicerad: 13 Februari 2009, 10:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Tele2 väljer Cordovan Digital som ny digital huvudbyrå.


Cordovan har redan tidigare jobbat en del med Tele2, som produktionsbyrå åt Tele2:s strategiska byrå Forsman & Bodenfors. Men sedan i höstas är Cordovan digital huvudbyrå för operatören. I uppdraget ingår bland annat att ta fram en ny mobilportal.

Forsman & Bodenfors gör Tele2:s kampanjer på webben, medan Cordovan tar hand om det digitala gränssnittet på Tele2:s webb och mobilportal.

- Vi stämmer av med Forsman & Bodenfors om varumärkespolicyn och hjälper fortfarande till med en del produktion, säger Stefan Jacobsson, kundansvarig på Cordovan

Uppdraget innebär att Cordovan kan fortsätta växa trots lågkonjunkturen.

- Tele2-uppdraget är inte den enda anledningen, men vi ser över kostymen och kommer förhoppningsvis att växa. De digitala medierna fortsätter att tugga på, det verkar som att många annonsörer skär ner inom andra medier och väljer webben för att spara pengar.

Tele2 hade tidigare Doberman som digital huvudbyrå. Det samarbetet avslutades i somras.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.