Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tele2 sponsrar Metros miljonupplaga

Publicerad: 6 November 2008, 04:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

I dag, torsdag, trycker Metro för andra gången 1 miljon exemplar av tidningen. Tele2 är huvudsponsor.


En wrap runt dagens tidning kostar 1.750.000 kronor.

- Det är ett kampanjpris, bruttovärdet är högre, säger Magnus Kepinski.

Metro genomförde en Million Day i april i år. Då var Kraft & Kultur sponsor.

- Vi ska göra detta några gånger per år. Förra gången fick våra annonsörer otroligt bra respons, säger Magnus Kepinski.

En vanlig dag trycker Metro 650.000 exemplar.

- Vi använder våra vanliga distributionskanaler men har också 600 extra handutdelare. Dessutom hjälper vi alla på Metro till med att dela ut dem.

De som passerade Odenplan i morse kanske stötte på Magnus Kepinski själv, vdn Andreas Ohlson och chefredaktören Per Gunne.

- Vi står alla där med en väst på oss, säger Magnus Kepinski.

Klagar ingen på den extra nedskräpningen?

- Nej, våra vanliga rutiner för att ta hand om tidningarna verkar funka bra.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.