Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tele2 ser över varumärken - F&B kan tappa Comviq

Publicerad: 2 Februari 2009, 06:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Varumärket Comviq är så starkt att teleoperatören Tele2 vill använda det på fler sätt. Samtidigt riskerar reklambyrån Forsman & Bodenfors att tappa uppdraget att leverera Comviqs reklam.


Tele2 har en rad undervarumärken. Förutom Comviq finns även Kompis, Snackis, Optimal och Parlino. Modervarumärket är dock Tele2. Frågan är om Tele2 ska använda Comviq i en större utsträckning?

- Tittar du i yngre segment är Comviq starkare än Tele2. Det finns inget skäl att inte utnyttja styrkan i ett sådant varumärke. Så vi får se vad som händer, säger Thomas Ekman, marknadschef för Tele2.

Och fortsätter:

- Egentligen gör vi redan det. Den stora sommarkampanjen för Comviq Amigos i somras som regisserades av Felix Herngren är ett exempel på det. Sedan får vi se hur vi utvecklar det framöver.

En annan fråga är om Comviq ska använda sig av samma reklamidé som Tele2, det svarta fåret Frank. Eller om Comviq ska ersätta Tele2 för mobilabonnemang.

- Tele2 är så pass starkt, så vi har inga sådana planer. Tele2 är också modervarumärket.

Reklamen för både Tele2 och Comviq görs av Forsman & Bodenfors. Men Tele2 ser över vilken byrå som ska användas för Comviq och det är inte säkert att Forsman & Bodenfors får uppdraget.

- Det får vi se. Men vår relation med Forsman & Bodenfors är bra.

När kommer beslut?

- Inom inte allt för lång framtid, om det nu är något beslut. Forsman & Bodenfors gör som sagt reklamen för Comviq idag. Duvorna som vi kör just nu har F&B gjort och de är ju grymt roliga och säljer bra, säger Thomas Ekman.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.