Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tele2 går till Forsman & Bodenfors

Publicerad: 4 Oktober 2001, 09:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:21

Det står nu klart att reklambyrån King förlorar ännu en storkund när Tele2 går till Forsman & Bodenfors. Byrån har sedan länge Tele2-koncernens Comviq som kund. Och nu, när koncernen vill samordna den övergripande marknadsföringen för Norden, låter de även Tele2-kontot hamna där.


- Jag vill poängtera att vi inte byter för att King gör ett dåligt jobb. För så

är det inte, säger Johan Mathson, marknadsdirektör på Tele2-koncernen.

Men när nu en allt mer samlad marknadsföringsstrategi står för dörren vill

koncernen ha en och samma byrå.

- Och vi har ju en längre erfarenhet av Forsman & Bodenfors eftersom de haft

Comviq under tre år, medan King bara haft Tele2 i ett och ett halvt år. På så

vis är King ett mer oprövat kort. De har inte haft samma möjlighet att visa vad

de går för.

Vad är det för egenskaper hos Forsman & Bodenfors som ni vill åt?

- Vi vill kommunicera seriositet, men med glimten i ögat. Och dessutom

kundnytta på ett lättfattligt sätt. Det tycker vi att Forsman & Bodenfors gör

på ett jättebra sätt.

Sofia Wadensjö Karén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.