Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tele2 återevrörar bassetten från Tre efter viralt test

Publicerad: 15 Februari 2008, 08:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

En anonym film där en basset scratchar på en skivspelare och gläfser i takt med musiken har resulterat i 164.000 visningar på Youtube. Det är Tele2 som testar marknaden för en ny reklamidé. "Responsen har varit fantastisk så nu drar vi igång en bred mediekampanj", säger Thomas Ekman, marknadschef på Tele2.


I filmen sitter basset-hunden med tassen på en skivtallrik och scratchar samtidigt som den gläfser till musiken. Filmen saknar avsändare och Thomas Ekman, säger att tele2 ville testa om idén fungerade innan de använde den i bredare marknadsföring för kontantkortet Comviq Kontant.

- Responsen har varit fantastisk. Filmen har genererat mer än 164.000 visningar. Vi hade varit nöjda med hälften, säger Thomas Ekman.

Han säger också att reklammanéret är ett sätt att försöka återerövra basetten från Tre som använder den i sin reklam för snabbt mobilt bredband, där den kortbenta hunden jämförs med en smäcker vinthund.

- Basset-hunden har ju blivit kidnappad men nu slår vi tillbaka. Vi är stolta över den här hunden och står för den, säger Thomas Ekman.

Kampanjen går upp idag på TV3, TV4, Kanal5, TV6, MTV och ZTV. Print ska också användas samt en kampanjsajt där besökarna kan göra egna inspelningar med hiphop-basetten.

http://www.beatbox.tele2.se/

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.