Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TBS och Urban Hilding styr mediebyråerna

Publicerad: 23 April 2007, 03:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Sveriges Mediebyrå har fått en ny styrelse. Organisationen tittar också på nya internetmätningar och vill sälja sin andel MMS.


Styrelsen spikades den 20 april på årsmötet. Den nio man starka styrelsen är intakt så när som på två personer. Christian Forsman, vd för TBS ersätter Daniel Berg vd på Scream. Urban Hilding, ny vd på Initiative Universal ersätter sin företrädare Jochum Forsell.

På årsmötet diskuterades Sveriges Mediebyråers olika projekt, varav ett syftar till att förbättra mätningarna på internet.

- Vi vill förbättra mätningar av digitala leveranser. Internet har en svindlade tillväxttakt och det är nödvändigt att höja kvaliteten, säger Per Rosvall, vd för Sveriges Mediebyråer.

Organisationen har också bestämt sig för att sälja sin ägarandel i MMS som mäter tv-tittandet.

- Vi tycker vi betalar för mycket för MMS mätningar, så det är bättre att vara fristående så vi kan ställa krav.

Tanken är att Sveriges Annonsörer ska köpa mediebyråernas andel i MMS.

- Tidigare har vi sålt vår andel i TS (mäter tidningsupplagor) till Sveriges Annonsörer.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.