Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tävlingen om nya Lunarstorm avgjord

Publicerad: 20 November 2008, 04:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Redesigntävlingen som ska få användarna att hitta tillbaka till Lunarstorm har avgjorts. Lösningen är en starkare koppling mellan den verkliga och den virtuella världen.


I oktober uppmanade Wyatt Media Group en tävling bland medlemmarna i sitt reklamcommunity Xtraworks att ta fram ett nytt koncept för Lunarstorm.

Molife, det vinnande bidraget. I det vinnande bidraget, Molife, kopplas den virtuella världen ihop med den verkliga världen, mycket med hjälp av gps i mobiltelefonen. Användarna kan hålla koll på var deras vänner befinner sig och länka händelser och personer till en karta, så att andra användare kan hitta dit. Det ska också vara möjligt att tagga händelser på en karta, så att andra kan hitta dit, och skapa virtuella festlokaler för att sammanlänka verkliga och virtuella fester.

"En naturlig koppling mellan mitt 'digitala Jag' och mitt 'verkliga Jag' är något som saknas i dagens communities", skriver upphovsmakarna, signaturerna Sonofgustaf, som är student på Hyper Island, och Ragnark, i sitt tävlingsbidrag.

Jim Nyberg, marknadschef på Wyatt och tillförordnad vd på Lunarstorm, vet inte än om det vinnande bidraget kommer att genomföras.

- Det är för tidigt att säga, vi har inte hunnit utvärdera bidragen än. Men vi har fått en hel del spår att fundera över.

Det vinnande bidraget presenteras på http://www.xtraworks.se/assignments/view/Masterpiece/submissions/.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.