Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Tanu Tandan lämnar Impact

Impacts förra chef Tanu Tandan lämnar säljpaketet vid årsskiftet.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 30 November 2011, 05:37
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:48

Ämnen i artikeln:

ExpressenImpactAftonbladet

Tanu Tandan har lett kvällstidningarnas säljpaket Impact på konsultbasis sedan 2009.

När bolaget nu ändrat i organisationen, och King Street Media-grundarna Alexander Lydecker och Stefan Andersson tagit över säljansvaret för annonspaketet, förlängs inte avtalet med Tanu Tandan.

– Hans avtal löper till 31 december, det har varit bestämt hela tiden, säger Anders Berglund, försäljningsdirektör på Aftonbladet och vd på Impact.

Det var i augusti som King Street Media tog över ansvaret för Impacts försäljning, och Tanu Tandan fick ett nytt uppdrag med ansvar för affärsutveckling.

Impact har nyligen även rekryterat nedlagda D2D-chefen Peter Liedholm som key account manager.

– Vi har länge velat ha en långsiktig lösning för Impact, inte en konsultlösning. Innan vi visste hur den långsiktiga lösningen skulle se ut förlängde vi Tanu Tandans avtal, men nu när den nya organisationen är klar löper hans avtal ut, säger Anders Berglund.

Tanu Tandan jobbar inte längre operativt i Impact, utan har uppdrag för Aftonbladets och Expressens försäljningsavdelningar.

– Jag har haft några projekt för kvällspressen, men inte för Kvällspressen Impact, säger Tanu Tandan.

Vad ska du göra efter årsskiftet?

– Det vet jag inte ännu.

Ämnen i artikeln:

ExpressenImpactAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.