Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Talentum satsar på nya affärer

Publicerad: 8 januari 2013, 05:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:59

Den tidigare försäljningsdirektören på Talentum Media, Niclas Ohlsson, blir chef för nya affärer.


Ämnen i artikeln:

Talentum

Tjänsten som chef för nya affärer är nyinrättad och Niclas Ohlsson tillträdde vid årsskiftet.

– Han har jobbat med mindre startups tidigare och har nu senast arbetat som försäljningsdirektör på Talentum. Han har en stor förståelse för annonsmarknaden, säger Pierre Sjödell, vice vd och marknadsdirektör på Talentum Media till dagensmedia.se.

Niclas Ohlsson kommer i sin nya roll att ansvara för tre områden: att hitta nya kundsegment för befintliga produkter, att hitta nya produkter för befintliga kunder och att hitta nya produkter för nya kunder. Han fortsätter att ingå i ledningsgruppen.

– I rådande konjunkturläge gäller det att gasa eller bromsa och vi satsar nu på den nya rollen som Niclas Ohlsson går in i. Nu kommer vi att kunna hitta kombinationer mellan både upplagor och annonser, när fokus tidigare legat på antingen upplagesidan eller på annonssidan var för sig.

Johan Gahlin, tidigare försäljningschef för Affärsvärlden, Ny Teknik, Lag & Avtal och Arbetarskydd, tar över ansvaret för annonsavdelningen och blir ny försäljningsdirektör efter Niclas Ohlsson.

I samband med sin nya roll kommer han också att ingå i ledningsgruppen.

Sofia Hvenström

Ämnen i artikeln:

Talentum

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.