Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Talent ska lyfta Metro

Publicerad: 23 Januari 2009, 12:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Metro lägger platsannonseringen, Metro Student Magazine och Metro Teknik i ett nytt affärsområde med arbetsnamnet Talent.


I Talent samlar Metro produkterna Metro Plats, Metro Teknik, Metroteknik.se, Metro Student Magazine, Metro On Campus, Metrojobb.se och Metro Utbildning.

15 säljare ska jobba med Talent.

- Vi känner att vi har en unik kontaktyta mot morgondagens arbetstagare, men vi har aldrig haft ett samlat erbjudande att rikta till Sveriges arbetsgivare. Vi skapar en lika effektiv organisation som vi har för vanliga Metro, med specialister och storkundsbearbetning, säger Andreas Ohlson, vd för Metro Sverige.

Målet är självklart att öka tidningens försäljning - särskilt med tanke på platsannonsförsäljningen dippar i ågkonjunkturen - och att ta marknadsandelar.

Talent ska omsätta mer än 25 procent av den samlade försäljningen inom 18-24 månader.

- Ingen av de stora mediekoncernerna har valt att satsa på det här området, varken Schibsted eller Bonnier kan konkurrera med sina betaltidningar på samma sätt. Vår gratisaffärsmodell i kombination med vår räckvidd och unika målgrupp gör att vårt erbjudande är helt oslagbart.

I samband med att affärsområdet skapas ökar Metro Student Magazine utgivningen från två till fyra nummer per år. Målet är att bli Sveriges största studentmagasin.

Läs mer om Metros marknadsplaner, eventsatsningar och om när Andreas Ohlson tror att City lägger ned i Dagens Media nummer 1 2009.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.