Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tailsweep siktar på 15 miljoner

Publicerad: 2 Januari 2009, 07:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

I USA spås bloggreklamen öka med 70 procent. I Sverige omsätter främsta aktören Tailsweep, som förmedlar annonsplatser på 35.000 bloggar, mellan 12 och 15 miljoner år 2008, säger vd Joachim Lerulf till Svenska Dagbladet.


Han tror på en fortsatt tillväxt för bloggreklam.

-Det är kostnadseffektivt och annonsören kan hela tiden följa effekten av de pengar som investeras. Nätet är mer mätbart än andra medier och på bloggar kan du både mäta klick och följa upp vad som faktiskt sägs om ditt varumärke på nätet, säger Joachim Lerulf till SvD.

Han menar att bloggannonsering skiljer sig från vanlig webbannonsering eftersom den kan vara varumärkesbyggande.

-Det finns ett värde i att få folk att börja prata om dina produkter genom att din annons syns på bloggen, det är lättare att skapa en word of mouth-effekt när det finns interaktivitet på sajten, säger Joachim Lerulf till SvD.

År 2007 omsatte Tailsweep 1,4 miljoner kronor och redovisade ett rörelseresultat på - 700.000.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.