Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Synovate lanserar varumärkesanalys - konkurrerar med Accenture och RI

Publicerad: 24 April 2007, 05:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Synovate lanserar idag sin analysmodell Brand value creator som ska hjälpa kunderna koppla reklaminvesteringar till spring i butiken. Därmed tar undersökningsföretaget upp konkurrensen med företag som Accenture och Research International.


Med Brand value creator ska marknadsförare och konsumentansvariga kunna koppla konsumenternas varumärkesrelation till köpbeteende. Analysmodellen kostar 100.000-200.000 kronor. Då får hugade annonsörer mått på bland annat varumärkets styrka.

- Vi hoppas kunna sprida analysmodellen till potentiella kunder på marknadsavdelningar och konsumentavdelningar, säger Tamara Urukalo, ansvarig för Synovates varumärkeserbjudande i Sverige.

Så vad får annonsörerna?

- De ska kunna driva sin varumärkesstrategi och genom det verkligen kunna påverka vad kunderna gör. Det handlar om att hitta vad som driver varumärkesrelationen.

Konkurrenter?

- Vi har flera. Accenture, Research International, TNS Gallup och även McKinsey.

Kunder?

- Nike och Sony använder den i Asien just nu. Fler får jag inte nämna. Men modellen är anpassad för flera olika branscher.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.