Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Synerginordicmedia tar Ifs jättekonto

Publicerad: 22 November 1999, 13:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Det nybildade skadeförsäkringsföretaget If väljer Synerginordicmedia som mediebyrå i en tuff upphandling där Initiative Universal fick ge sig på mållinjen.


- Båda var väldigt bra och det var extremt svårt att välja. Det handlade om

nyansskillnader, men i viss mån var det Ulf Sandbergs kreativa kompetens och

att byråerna i Synerginordicmedia-nätverket var lite starkare i varje land som

avgjorde, säger Henrik Söderbäck, ansvarig för lanseringen av If.

Synerginordicmedia får nu sköta Ifs medieköp i Sverige, Norge, Danmark och

Finland.

I Sverige blir det den nystartade mediebyrån SMS/OMD som tar hand om

medierådgivningen.

Att bolaget är ett ganska oprövat kort, oroar inte Henrik Söderbäck.

- Ulf (Sandberg) är huvudansvarig, han leder allt arbete. Och han är inget

oprövat kort.

Henrik Söderbäck vill inte berätta hur stora medieköpen blir, men enligt

tidigare uppgifter rör det sig om så mycket som 150 miljoner kronor för det

första årets lanseringskampanj.

Förutom Ulf Sandberg, VD i Synerginordicmedia, kommer Jens Welin, Göran af

Klercker och Lisa Palm att ingå i

den svenska arbetsgruppen. Själva köpen ska

skötas av Media Taktik där Catarina Brandel, Jessica Lundberg och Marie

Svanström ingår i arbetsgruppen.

If är ett nytt skadeförsäkringsbolag som startas av Svenska Skandia, norska

Storebrand och finska Pohjola.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.