Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sydsvenskan köper mobilbyrå

Publicerad: 20 Augusti 2008, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Sydsvenska Dagbladet köper mobiltjänstföretaget Comzo. Syftet är att börja erbjuda annonsörerna mobila tjänster, även fristående från Sydsvenskans medieutbud.


- Vi vill bredda vår affärsportfölj och inte vara beroende av printen. Dels gör vi det genom att satsa på webben, men det här är nästa steg. Rent strategiskt ser man att mobilmarknaden växer väldigt och vi tror att det här kan bli en av Sydsvenskans starkaste näringsgrenar framöver, säger Jerry Dahlberg, som blir styrelseordförande för Comzo.

Han ser stora utvecklingsmöjligheter med uppköpet. Comzo ska framför allt arbeta vidare på Stockholmsmarknaden, men på sikt kan det bli tal om en nordisk expansion.

Comzo gör platsspecifika marknadsförings- och informationstjänster som utnyttjar möjligheten att avsändaren vet var mottagaren befinner sig.

- Planen är att driva den mobila marknadsföringen vidare med Sydsvenskan. Vi arbetar med att utveckla zoner på stan eller på företag där man kan använda sms eller mms-teknik för att kommunicera, säger Daniel Persson Cirera, vd på Comzo.

Med tekniken kan annonsörerna anpassa informationen efter kunskapen om behov och målgrupp i en viss situation.

- Vi vänder oss till alla våra stora kunder, men framför allt är det nog företag som befinner sig i offentligheten, till exempel varuhus eller flygplatser, säger Jerry Dahlberg.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.