Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Swedish Match byter mediebyrå

Publicerad: 15 Januari 2007, 07:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Swedish Match får ökad konkurrens på framförallt snusmarknaden och säger upp avtalet med sin mediebyrå Vizeum.


I stället är det byrån Adon som får uppdraget.

- Vi ser ständigt över hur vi jobbar med vår marknadsföring. Med de utmaningar vi står inför kändes det bra med en nystart och Adon kunde erbjuda oss det vi behöver för framtiden, säger Anna Neiås, marknadsdirektör för Swedish Match rökfria varumärkesportfölj.

Vilka utmaningar står ni inför?

- Det är den nya konkurrensutsattheten på snus och komnsumentenra som hela tiden söker nya vägar att få information.

Ska ni öka marknadsföringsbudgeten?

- Det är klart att vi behöver se till att konsumenterna har oss top of mind.

Under 2006 lanserade Swedish Match det nikotinfria snuset Onico. Företaget fortsätter sina ambitioner där.

- Det är ett fortsatt viktigt varumärke för oss, säger Anna Neiås.

Hur påverkas ni av den höjda tobaksskatten?

- Den påverkar priset. Så då känns det viktigt att konsumenterna känner sig tillfreds med sina produkter.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.