Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Swatch flyttar tio mediemiljoner till Media Broker

Publicerad: 31 Augusti 1999, 12:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Swatch Group Sweden har avslutat samarbetet med sin byrå Mediekompetens. Istället inledde klockföretaget innan sommaren ett samarbete med Media Broker.


- Engagemanget och uppföljningen var inte som vi ville ha det hos den gamla

mediebyrån, säger Christer Lindå, VD på Swatch Group Sweden.

Företaget har nio klockmärken under sitt tak, bland andra Certina, Omega,

Calvin Klein och Swatch. Företagets årliga medieinvesteringar ligger närmare

tio miljoner kronor, pengar som nu Media Broker får förmedla istället för

konkurrenten Mediekompetens.

Närmast ska företaget och mediebyrån lägga upp planerna inför hösten. Och hos

Media Broker hoppas Swatch Group Sweden få hjälp att öka märkesmedveten men

också på idéer om nya mediaval.

- Det är lätt att man bara går i ett antal damtidningar, men det skulle vara

kul att göra något annorlunda. Vi är öppna för alla möjligheter, säger Christer

Lindå.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.