Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sveriges Annonsörer väljer Familjen

Publicerad: 28 maj 2009, 10:44
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Sveriges Annonsörer har stått utan reklambyrå ett tag. Nu börjar föreningen samarbeta med Familjen.


- Vi är inga stora köpare av kommunikation, men vi gör en del och annonsering och framför allt kommunicerar vi via vår sajt, annons.se, säger Elisabeth Thörnsten, informationschef på Sveriges Annonsörer.

Sveriges Annonsörer träffade en handfull byråer innan valet föll på Familjen.

- Man väljer både utifrån människor och kompetens när man väljer byrå. Familjen knöt ihop säcken bra, med webb, pr och övrigt kommunikationsarbete.

Ska ni ändra kommunikationsplattform?

- Vi vet inte var vi landar. Samarbetet börjar med att Familjen gör intervjuer i vår målgrupp. Det ger dem inblick i verksamheten och vi får veta mer om vad medlemmar och icke-medlemmar tycker. Vilka produkter vi bör ha, vilka vi kan ta bort och vad incitamenten är för att ta steget att bli medlem.

Familjens uppdrag omfattar det mesta av Sveriges Annonsörers kommunikation.

- Ibland jobbar vi med andra byråer i separata projekt men det tillhör undantagen, säger Elisabeth Thörnsten.

Ett sådant undantag är kampanjen för reklamtävlingen 100-wattaren som startade i dag, och som görs av avgångselever på Berghs School of Communication. Ett annat är den Sveriges Annonsörers och Forsman & Bodenfors opinionsbildande kampanj om marknadsföring i lågkonjunktur, som startar nästa vecka.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.