Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sveriges Annonsörer ska rensa upp i webb-tv-träsket

Publicerad: 25 mars 2014, 07:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:43

Tv-kommittén byter namn till "Kommittén för rörlig bild" – för att inkludera även digitala plattformar.


Samtidigt som kommittén byter namn plockar Sveriges Annonsörer in två nya ledamöter, Niklas Hedberg från Svenska Spel och Peter Nordlöv från YouTube.

Nyutnämnda ordföranden Lisa Palm, Media Manager EMEA på Electrolux, förklarar:

– Uppföljning och mätning av webb-tv är en prioriterad fråga i kommittén och vi hoppas snart se en lösning där man kan jämföra en kontakt i webb-tv med en kontakt i TV. Andra frågor som vi diskuterar är hur effekten av reklam i rörlig bild förändras över tid och hur den påverkas av konsumtion i nya plattformar, säger hon i ett pressmeddelande.

Syftet med Sveriges Annonsörers kommittéer är att driva de olika medieslagen framåt, ur ett annonsörperspektiv, exempelvis genom att arbeta för gemensamma mätmetoder.

 

Ledamöter i Kommittén för rörlig bild:

Annonsörer:

Lisa Palm, ordförande, Electrolux

Bo-Arne Nilsson, Orkla Foods

Daniel Saberski, Unilever

Minna Heiska, L'Oreal

Niklas Hedberg, Svenska Spel

Staffan Ekstam, McDonald's

Åke Balfors, Comhem

 

Medierepresentanter:

Sami Vikback, Kanal 5

Max Hamberg, TV4

Mikael Sundlin, MTG

Niklas Lindberg, Discovery

Peter Nordlöv, Youtube

 

Mediebyrårepresentanter:

Christian Rissel, MEC

Fredrik Lagerström, Tre Kronor

John Aleman, Carat

Jonas Malm, IUM

Patrik Meder, Starcom

Patrick Wallin, Mediacom

 

Övriga representanter:

Pirjo Svedberg, MMS

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.