Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sveriges Annonsörer ska hjälpa arbetslösa

Publicerad: 17 december 2012, 13:28
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:00

Med det nystartade nätverket MMA – medlemmar mellan arbete – ska branschorganisationen Sveriges Annonsörer fånga upp arbetslösa.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Målet med MMA är att hjälpa Sveriges Annonsörers medlemmar att inte tappa kontakten med branschen när man är arbetslös. Bakgrunden till initiativet är den vikande konjunkturen, som Sveriges Annonsörer menar slår nu även börjar slå till mot marknadsavdelningarna.

Projektledare är Anna Paues Herlin, som fram till i somras jobbade på SEB:s marknadsavdelning. Hon berättar att såväl marknadschefer som kommunikationschefer och andra som arbetat med marknadsföring är välkomna i MMA.

– Det enda kravet är att man kommer från ett företag eller organisation som är medlem i Sveriges Annonsörer och har arbetat med marknadskommunikation, säger hon i ett pressmeddelande.

Hittills har runt 20 personer anmält sig till nätverket, som också har en sluten Facebook-sida där nätverkets medlemmar bland annat uppmanas att tipsa om lediga jobb.

Att gå med i MMA är gratis under ett års tid.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.