Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svenskt Tenn söker marknadschef inför expansion

Publicerad: 19 Februari 2008, 08:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Svenskt Tenn planerar en expansion framför allt utomlands, men också i Sverige. Företaget söker nu för första gången en marknadschef som ska ta ett övergripande ansvar för varumärket vid en tillväxt.


- Det är en helt ny roll för oss och vi söker en person som både har en kommersiell ådra men också kan ansvara för de kreativa processerna. Det gäller allt som gestaltar vårt varumärke, från butikens uttryck, vårt sortiment, våra utställningar och vår kommunikation, säger Annika Rost, vd för Svenskt Tenn.

Men det handlar inte om att stöpa om 84-åringens varumärke vars butik legat på Strandvägen i 80 år.

- Vi vill inte kommunicera på ett annorlunda sätt. Vi vill fortsätta att vila i våra rötter samtidigt som vi utvecklar oss. Svenskt Tenn har alltid varit ett mångfasetterat företag som står för både elegans och det oväntade, ända sedan Estrid Ericson och Josef Franks tid, säger Annika Rost.

Sedan två år tillbaka finns Svenskt Tenn även utomlands. Hittills sträcker sig expansionen till Liberty i London, butiken Just Scandinavian i New York och varuhuset Beams i Tokyo. Tanken är att Svenskt Tenn ska fortsätta växa internationellt.

- Vår satsning utomlands har varit framgångsrik och varje vecka får vi förfrågningar om att exponera oss utomlands, men vårt mål är inte att starta 100 butiker utanför Sverige i snabb takt utan vi vill värna om vårt företag och fundera över i vilken form vi ska växa, säger Annika Rost.

Och där kommer bland annat den nya marknadschefen in. Annika Rost har fått flera intressanta svar från företagets platsannonser i svensk press. I dagarna annonserar även Svenskt Tenn i den internationella tidningen World of Interiors.

- Vi vill vara säkra på att vi inte missar någon bra kandidat som befinner sig utanför landets gränser, säger hon.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.