Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Svenskarna kom trea i Best YET

Publicerad: 11 maj 2009, 10:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Sveriges ena lag med Philip Frendberg, B9 Advertising, och Tobias Grönberg, Deasign, tog hem bronsplatsen i den internationella upplagan av Best YET.


Philip Frendberg och Tobias Grönberg vann den svenska upplagan av tävlingen, som arrangeras av TU. Därmed fick de åka till London och representera Sverige i den internationella tävlingen.

Svenskarnas bidrag. Totalt 19 lag från tio länder fick uppgiften att ta fram en dagspressannons till välgörenhetsprojektet "Room to Read", i samband med "World Literacy Day", som äger rum den 8 september i år. Ett belgiskt lag tog, enligt juryn, fram den bästa lösningen. Tvåa kom Holland, och på tredje plats återfanns svenskarna.

- Det känns superkul och häftigt. Vi var nog det lag som blev klara allra sist. Det var stressigt, men det lönade sig, säger Philip Frendberg i ett pressmeddelande.

DDB Stockholms Johan Holmström var juryns svenska representant. Sveriges andra lag bestod av Mattis Bernstone, Granath Euro RSCG, och Mattias Johansson, frilans.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.