Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svenskar gör italienskt mode

Publicerad: 27 Februari 2009, 11:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Svenska FI lanserar ny webbplats åt italienska underklädesföretaget Intimissimi. "Vårt första italienska uppdrag", säger Fredrik Suter, producent på FI.


Sedan i slutet av förra året jobbar FI, före detta Fantasy Interactive, med Intimissimi. I går relanserades Intimissimi.com.

- Vi har fokuserat på produkterna och försökt få en nära upplevelse med mycket högupplösta bilder. Vi har även funktioner för att göra sin egna garderob och dela med sig av plagg, säger Fredrik Suter, producent på FI.

Han säger sig se en förändring hos de konservativa modeföretagen.

-Riktar man sig mot kvinnor i 25-45 årsåldern som Intimissimi så är internet väldigt viktigt och det börjar företag förstå nu tycker jag.

Fem personer hos FI har jobbat med Intimissimi som är en mellanstor kund för byrån.

-Vi kommer att jobba med sajten och nya kollektioner under året och även puffa för vissa specialerbjudanden, säger Fredrik Suter.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.