Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svenska Spel väljer Retail House

Publicerad: 4 Februari 2009, 08:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Svenska Spel byter reklammanéer och byråer. Nu har speljätten skrivit avtal med butikbyrån Retail House.


Som Dagens Media tidigare berättat ska Svenska Spels betydelse för föreningslivet lyftas fram i pågående kampanjer. Budgeten ligger på 11 miljoner kronor netto.

Samtidigt passar man på att se över flera byråsamarbeten. Nyligen byttes Le Bureau ut som partner för marknadsföringen kring Svenska Spels lotter. Nu skriver man avtal med Retail House, som ska ansvara för butiksaktiviteter och events.

- Retail House har alltid visat hög kvalitet och kreativitet i vårt samarbete och det känns tryggt att ha dem som bollplank och samarbetspartner kring det avgörande arbetet i butik med våra kunder och ombud säger Mattias Mildenborn försäljningsområdeschef butik på Svenska Spel, enligt ett pressmeddelande.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.