Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svenska Spel väljer Citat

Publicerad: 6 Maj 2008, 07:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Citat tar över reklamproduktionen för Svenska Spels varumärke Triss efter en upphandling. Byrån hoppas på att samarbetet utökas.


Citat ska producera Triss taktiska reklam. Reklambyrån Grand behåller ansvaret för de kreativa idéerna. Genom valet av Citat räknar Svenska Spel med att minska sina kostnader för reklamproduktion.

- Vårt fokus är att vara den effektivaste spelaren i marknaden. Vi har rensat bort alla onödiga moment vilket innebär att vi är snabbrörliga och har en bra kostnadsbild, säger Dan Sehlberg, vd på Citat.

Avtalet löper över ett år med möjlighet till förlängning.

- Om vi lever upp till förväntad kvalitet och effektivitet, kan det nog leda till att samarbetet utökas även till andra delar i Svenska Spel. Svenska Spel är intresserade av att ha ett fåtal produktionspartners eftersom det är effektivare.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.