Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Svenska Spel tar marknadschef från Com Hem

Annika Wink har rekryterats som ny marknadschef på Svenska Spel, kan dagensmedia.se berätta. Hon kommer senast från samma roll på Com Hem.

Dante Thomsen


Publicerad: 21 Augusti 2012, 11:19
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:14

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelComhem

Annika Wink har tidigare arbetat som marknadschef på Dagens Nyheter och som produktchef på Unilever, men kommer senast från Com Hem.

Nu blir hon alltså marknadschef på Svenska Spel där hon ersätter Peter Jannerö som istället blir chefsstrateg.

– Det känns som ett jätteroligt uppdrag. Svenska Spel är ett spännande företag med både ett starkt huvudvarumärke och starka produktvarumärken. Det är dessutom ett företag som befinner sig i en marknadssituation i förändring med de utmaningar som det innebär. Så det är klart att det är en spännande marknadschefsroll, säger Annika Wink till dagensmedia.se.

Vad tar du med dig från Com Hem och DN?

– Framför allt att jag är van vid marknadsförings- och försäljningsfrågor, men också att jag är van vid att bygga varumärken och använda dem för att lyfta försäljningen, säger hon och fortsätter:

– När det gäller DN så finns det vissa likheter med Svenska Spel som jag tar med mig. Svenska Spel är ett resultatdrivet företag men har också ett centralt ansvar, precis som att DN är ett resultatdrivet företag med ett publicistiskt uppdrag.

På Svenska Spel gör Annika Wink sin första dag den 15 oktober. Som marknadschef kommer hon ingå i ledningsgruppen för resultatområdet Sportspel och Lotterier och rapportera till Peter Zäll.

På Svenska Spel ersätts Annika Wink tillfälligt av Eva S Halén som tidigare arbetat som konsult.

– Vi hoppas hitta någon så fort som möjligt, men det är viktigt att det blir rätt, eftersom det är en viktig roll att fylla, säger Ola Eriksson, pressansvarig på Com Hem.

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelComhem

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.