Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svenska Spel hottar upp sajten

Publicerad: 25 April 2008, 05:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Svenska Spel vill låta spelarna komma till tals. Om några månader lanserar Svenska Spel en ny version av sin sajt som ska ha dialog och spelansvar som en röd tråd. Arbetet har sysselsatt 25 personer på Svenska Spel sedan oktober.


Utvecklingen av form, navigering och funktion har skett i samarbete med kunderna. Det innebär att bland annat att spelbolaget kommer att förse besökarna med forum för samtal via chattar och communities i anslutning till de olika spelformerna.

- Vi har stämt av vad kunderna vill ha. Det handlar bland annat om att förse dem med kunskap och statistik kring själva spelet, vilket exempelvis är väldigt uppskattat i samband med Stryktipset. Men vi har också öppnat upp för en dialog så att vi kan ha en större interaktion med kunderna, säger Mikael Franzén, affärsområdeschef på Svenska Spel.

Han säger vidare att spelarna ska kunna tycka till om diverse sportexperter, som de även kommer att bjuda in till samtal med besökarna via chattar på sajten. Svenska Spel kommer även att utveckla spelansvarsverktygen på den nya hemsidan, bland annat i form av en obligatorisk insättningsbudget för samtliga spelformer. I dag är det bara Poker som har upplägget med en begränsad spelbudget.

Nätet är den mest konkurrentutsatta delen av spelmarknaden. Hur kommer ni att möta konkurrensen med en mer återhållsam linje i marknadskommunikationen?

- Vi fortsätter att utveckla bra erbjudanden, tjänster och se till att ha ett starkt varumärke. Men exakt vad den nya linjen innebär är för tidigt att säga. Det vet vi inte i dagsläget.

Ett starkt varumärke skapar sig inte självt?

- Jag kan som sagt inte spekulera om framtiden. Den nya ledningen måste träffas först och komma överrens om vilka riktlinjer som gäller.

Lotta Olsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.