Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svenska Spel hittar mediechef på P&G

Publicerad: 28 April 2010, 13:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Beatrice Lindvall lämnar Procter & Gamble.


Svenska Spel har den senaste tiden omorganiserat sin kommunikationsavdelning och lagt all marknadsföring under ett paraply.

– Vi har fortfarande en stor grupp människor som jobbar mot mediebyrån och Beatrices roll blir att koordinera och optimera deras arbete, säger Thomas Agrell, marknadsdirektör på Svenska Spel.

Beatrice Lindvall kommer närmast från Procter & Gamble, där hon varit nordisk mediechef.

– Hon är en person som kommer från en lite annorlunda affärskultur, som vi inte är vana vid. Vi vill inte bli exakt som bolagen inom snabbrörliga konsumentvaror men vi vill ta in lite av deras kultur hit, säger Thomas Agrell.

Svenska Spels mediebyrå är Carat. Envisa rykten har gjort gällande att en översyn är på gång, men det dementerar Thomas Agrell.

– Vi utvärderar våra partners kontinuerligt, men vi har ingen översyn på gång.

Carat sitter säkert?

– Ja, för sjutton.

Beatrice Lindvall börjar på Svenska Spel den 21 juni.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.