Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svensk Köttinformation sponsrar Elles modegala

Publicerad: 11 Januari 2002, 09:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Elles modegala är ett populärt sponsringsobjekt. Något oväntat återfinns Svensk Köttinformation med bland sponsorerna. Målgruppen vill hålla sig smala och då är kött bra mat, säger Ella Nilsson, vd för Svensk Köttinformation.


Informationsföretaget Svensk Köttinformations medverkan i Elles modegala initierades av Michael Bindefeld. Festarrangören anordnade Svensk Köttinformations 15 års-jubileum och Michael Bindefeld AB är också engagerat i Elles modegala.

- Det är ett perfekt tillfälle för oss att nå unga, modemedvetna människor. Morgondagens konsumenter, säger Ella Nilsson.

Hur medverkar ni?

- Vi sponsrar köttråvarorna till de tre rätterna. Vi levererar lamm-, gris- och nötkött.

Vad vill ni kommunicera med er medverkan?

- Den publik som finns på Elles modegala vill hålla sig smala och smärta. Men de vill ändå vara mätta. För det är kött perfekt mat. Kött är smal mat och man blir mätt.

Vad får ni tillbaka av sponsringen.

- Vi har vår logotyp på inbjudningskorten så förhoppningsvis uppmärksammas vårt varumärke. Sedan skickar vi med en påse när besökarna lämnar galan. Där bjuder vi på en receptsamling som vi hoppas att besökarna ska känna sig inspirerade att använda efter att de ätit maten under kvällen.

Inget kött i påsen?

- Nej. Det skulle inte gå.

Elles modegala går av stapeln den 27 januari och huvudsponsor för evenemanget är Vichy Nouveau. Övriga medverkande företag överraskar föga. Bland annat finns Lancôme och Moët och Chandon med bland sponsorerna. Hennes & Mauritz sponsrar en av de 14 kategorierna.

Intresset för att sponsra galan har varit stort och Elle har inte behövt söka efter företag som vill medverka berättar Hanna Håkansson, marknadsassistent på Elle.

- Flera av företagen har vi samarbeten med i andra sammanhang och deras medverkan i modegalan har kommit antingen av att de har visat intresse eller att vi fört det på tal, säger hon.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.