Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svensk Golf profilerar om sig

Publicerad: 14 Oktober 1999, 06:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Den drygt 50-åriga tidningen Svensk Golf omprofileras. Upplagan stiger, men när läsarna får sin information från andra kanaler, är Svensk Golf i sin nuvarande form för långsam.


Att tidningen ska göras om har att göra med den ökade tillgången av

golfinformation i andra medier.

- Våra läsare läser om de senaste golftävlingarna på nätet eller i TV och inte

i Svensk Golf som det var för ett par år sen, säger Anders Westerlund,

annonschef på Svensk Golf.

Tidningen kommer istället att lägga tyngden på instruktionsbeskrivningar,

banbesök och resereportage. Det kommer också att ske en del layoutmässiga

förändringar med ny logga, nytt typsnitt och större utrymme för bilder.

Även för annonsörerna kommer läget att förändras. Annonspriserna ska höjas med

fem procent på grund av att antalet golfare, och därmed upplagan, har ökat med

sex procent under året. Från och med numret som kommer den 16 december höjs

annonspriserna för en helsida i fyrfärg från 54 000 kronor till 56 700 kronor.

Då ska det också finnas kombinationserbjudanden för annonsering i Svensk

Golfguide, en katalog som kommer ut en gång om året och sajten golf.se.

- När det gäller icke golf-annonsörer är det främst affärstidningarna som är

våra konkurrenter, säger Anders Westerlund.

Svensk Golf skickas ut till alla golfare i Sverige. Alla som registrerar sig i

Svenska Golfförbundet får genom medlemsavgiften automatiskt en prenumeration.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.