Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svensk Fastighetsförmedling slår Erik Olsson - tidning i 800.000 ex

Publicerad: 16 Januari 2007, 13:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Svensk Fastighetsförmedling startar reklamåret 2007 tungt med nio nya filmer av Felix Herngren och en egen tidning som ges ut i 800.000 ex i Malmö, Göteborg och Stockholm. Därmed passeras Erik Olssons bostadsbilaga.


De nio filmerna började rulla i går och ska gå under hela året i TV3, TV6, Kanal 5 och TV4. - Filmerna är ganska korta och bygger på olika karaktärer, allt från en flicka i nioårsåldern till en dam på 70 år, ett tvärsnitt av Sveriges befolkning, säger Erik Wikander, marknadsdirektör på Svensk Fastighetsförmedling.

Syftet är att aktivera kunderna och få de att ställa frågan hur de vill bo i dag och i morgon, berättar Erik Wikander.

- Vill få ännu mer aktiva kunder. Det här är en fortsättning på förra årets reklam, som fick ett väldigt bra genomslag.

Filmerna görs av produktionsbolaget Mister Krister. Reklambyrå är Häger Fredlund. Kampanjen går även i radio med samma karaktärer.

I höstas bröt Svensk Fastighetsförmedling samarbetet med Metros bostadsbilaga för att återvända till Dagens Nyheter. Men mäklaren tänker inte gå i DNs bostadsbilaga utan startar i stället den egna bilagan Läget som kommer varje fredag Dagens Nyheter, Sydsvenskan och Göteborgs-Posten. Svensk Fastighetsförmedling samlar alla sina annonser i bilagan som blir 8-20 sidor tjock beroende på ort och omfång.

- Bilagan är en kombination av redaktionellt innehåll och vårt utbud. Det blir mycket inspiration, vi försöker prata om de mjuka variablerna kring boendet.

Det var inte priset som avgjorde flytten från Metro utan möjligheten att få kommunicera via en egen bilaga.

- Viktigast är att vi kan presentera vårt utbud i en miljö vi kan stå för. Hur når vi ut till kunden på bästa sätt. Vi hade nog fått ett minst lika bra pris om vi hade stannat kvar i Metro.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.