Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SvD Näringsliv gör nätcomeback

Publicerad: 29 April 2008, 07:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

SvD.se lanserar efter sommaren en näringslivssektion. SvDs ekonomisajt E24 ska dock finnas kvar. "Vi ser ett behov från Schibsted att förstärka vårt affärserbjudande både mot läsare och annonsörer", säger Martin Jönsson, chef SvD Näringsliv.


Den redaktionella personalen ska hämtas från SvDs befintliga redaktion och ska jobba integrerat med både papperstidningen och sajten. Tanken är att näringslivssajten ska ge en bättre rapportering under hela dygnet.

- Vi ser ett behov att förstärka vårt affärserbjudande från Schibsted och att se till att SvD Näringslivs starka varumärke som Sveriges främsta affärstidning även finns närvarande på nätet, säger Martin Jönsson.

Sajten, som kommer att ligga på svd.se/naringsliv, ska lanseras efter sommaren men SvD Näringslivs artiklar kommer även fortsättningsvis att publiceras på E24.

Vad betyder detta för E24?

- Samtidigt som vi gör detta förstärker vi exponeringen av E24 på SvD.ses startsida. Där har det varit lite si och så med det tidigare. Vår ambition är att vi ska ta andelar från externa

Vilka ska ni ta trafik från?

- Dels ska vi försöka få fler läsare som är inne på SvDs sajt att även hitta affärsmaterialet, genom att exponera det bättre, dels ska vi ta läsare från stora konkurrenter som DI- och DN.se

Hur mycket av materialet kommer delas mellan E24 och den nya näringslivssajten?

- Vi har inga sådana begränsningar. Vissa områden till exempel arbetsmarknad, miljöteknink, medier och reklam samt arbetsliv och karriär kommer att vara mer prioriterade på näringsliv än på E24.

- Om du tittar på hur mycket material som i dag delas mellan pappersutgåvan av SvD Näringsliv och E24 så får du en bra fingervisning.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.