Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SVD möblerar om på marknadsavdelningen

Publicerad: 21 maj 1999, 04:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:33

Förlusttyngda Svenska Dagbladet satsar nu allt för att skaffa fler prenumeranter och annonsörer. Den nytillträdda marknadsdirektören Christina Hoffmann möblerar om rejält på avdelningen och rekryterar nya krafter.


Den nuvarande marknadschefen för upplageavdelningen, Claes Rapp, ska ägna all

sin energi åt att göra affärer. Därför rekryterar SVD nu ytterligare en

marknadschef som ska ta sig an

kommunikationen med prenumeranter och läsare.

- Avdelningen har hittills varit hårt nedbantad, säger Christina Hoffmann. Men

det är det dags att ändra på nu. Vi ska även rekrytera marknadsanalytiker och

en controller.

Svenska Dagbladet har länge dragits med en usel ekonomi. Men läget har blivit

alltmer kritiskt. Under det första kvartalet i år hade SVD driftsförluster på

21 miljoner kronor. Det är en avesvärd försämring jämfört med de totala

förlusterna 1998 som slutade på 15 miljoner kronor. Både antalet prenumeranter

och annonsvolymen har sjunkit under 1999.

Karin Jansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.