Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

SVD inleder charmoffensiv mot reklambyråer

Publicerad: 21 oktober 1998, 10:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Svenska Dagbladets marknadsfolk har tagit fram ett exklusivt säljmaterial som ska övertyga reklambyråerna om det tryckta mediet förträfflighet som annonsmedium. Svenskans mest vågade satsning mot reklambyråerna någonsin, tycker Daniel Collin, marknadschef på Svenska Dagbladet.


Tanken är att säljmaterialet ska överlämnas personligen till AD och

projektledare på byråerna.

- Vi vill få kreatörerna att tänka till kring print. Det ballaste man kan göra

idag är reklamfilm. Vi undrar varför, säger Daniel Collin, marknadschef på

Svenska Dagbladet.

I tidningen får sex anglosaxiska kreatörer utmåla det tryckta mediets fördelar.

Däribland David Trott som sprider en del galla över mediebyråerna.

- Det är inte vår avsikt att köra över medieförmedlarna. Men idag är

reklambyråer absolut viktigast för huvudmedievalet.

SVT trycker sin exklusiva broschyr i Berlinerformat i 2 000 exemplar.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.