Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

SvD har bästa säljet

Publicerad: 7 maj 2009, 07:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Svenska Dagbladets säljkår är bäst i Sverige. Det anser i alla fall Stockholm Media Awards jury, som ger den priset för "Årets säljorganisation".


Årets säljorganisation ska "ha skapat stor nytta för sina annonsörer, samt underlättat och förstärkt mediebyråernas arbete". Det har, enligt juryn, Svenska Dagbladet lyckats bäst med.

Priset delades ut på Stockholm Media Week på torsdagsförmiddagen. Motiveringen lyder:

"Årets Säljorganisation är lösningsorienterade, flexibla och utmanande. Har under 2008 på ett intelligent sätt integrerat redaktionen i sitt säljarbete utan att tumma på den redaktionella integriteten. De söker samarbeten, både off- och on-line, där andra bedriver mer eller mindre avancerat gissningsarbete om vart tidningsmarknaden är på väg."

Svd vann i konkurrens med Allers Förlag, JCDecaux, TV4 och Wyatt.

Jury: Ola Bergström, OMD, Jimmy Bolander, Mediacom, Torbjörn Larsson, Mindshare,Maria Malm Sanchez, Initiative Universal Media,Liv Sjödin, Starcom

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.