Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Svartvit höst för TV8

Publicerad: 26 Augusti 2008, 04:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

I går började TV8 kampanja för höstens program. Med svartvita bilder utomhus och och i tunnelbanan signerade Storåkers McCann vill kanalen sprida sig till en bredare publik.


- Vi vill visa på den bredd som TV8 har numera. Vi lyfter fram dramaslotten som vi har varje vardag klockan 20 numera och ett par av våra egenproducerade program, säger Birgitta Stål, vd för TV8.

Kampanjen ska gå i två veckor över hela landet utomhus och i print. I Stockholm används även tunnelbanan. Kampanjen går under sloganen Smartare underhållning, en slogan som bara ska användas i just denna kampanj. Utomhuskampanjen gick upp igår, printdelen började rulla i slutet av förra veckan.

- Vi vill nå ut till hela svenska folket. TV8 är numera en kanal som når nästan alla men alla är fortfarande inte medvetna om det, säger Birgitta Stål.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.