Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Susan Falck ny chefredaktör på Internetguiden

Publicerad: 28 April 2000, 13:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:30

Susan Falck tar över som chefredaktör på IDG-tidningen Internetguiden som därmed för första gången får en helt egen chefredaktör.


Susan Falck tillträder som chefredaktör på Internetguiden sista veckan i maj.

Sedan augusti förra året har Susan arbetat som frilansskribent, då hon hoppade

av sin tjänst på Internetworld. Susan efterträder Fredrik Agren som hittills

fungerat som chefredaktör för både PC för alla och Internetguiden.

Hur känns det?

- Bra, spännande och utmanande.

Du går från den ena webbkonsumenttidningen på IDG till den andra.

- Ja. Det känns helrätt.

Susan säger att det är ett stort steg för Internetguiden att få en chefredaktör

på heltid som bara ägnar sig åt en enda tidning.

Vad har du för planer för tidningen?

- Än så länge, inga alls. När jag tillträder kan jag berätta mer.

Vilka är dina bästa egenskaper som chefredaktör?

- Det är ju första gången jag har en chefredaktörstjänst. Men min stora

förtjänst är att jag verkligen kan tidningens ämnesområde utan och innan. Jag

har dessutom lång erfarenhet av tidningsmakeri både på IDG och rent generellt.

Vad är det för skillnad mellan Internet World och Internetguiden?

- Internetworld är mer av en lifestyletidning, medan Internetguiden är teknisk

med mycket tester av både hård- och mjukvara.

Vilka förändringar kommer du att göra med tidningen?

- Det kan jag inte gå in på idag.

Vilken är den största utmaningen?

- Att se till att Internetguiden fortsätter att vara Sveriges största

it-tidning enligt TS helår -99.

Hur marknadsför ni Internetguiden?

- I Dagens Nyheter och IDG-systertidningarna Spel för alla och PC för alla. Vi

har även dagliga internetnyheter på Telenordias sajt, annonserar på idg.se och

har andra kampanjer på webben.

Internetguidens TS-upplaga är 175 000 exemplar och utkommer elva gånger per år.

Rebecka Lindberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.