Stureplansgruppen startar eventbyrå

2008-03-27 05:07  

Nöjeskoncernen Stureplansgruppen vill på allvar utmana eventbyråerna. Målet är att dess fullservicebyrå Stureplan Event ska bli marknadsledande inom tre år och omsätta minst 40 miljoner kronor år 2009.

Stureplan Event grundades under våren 2007 men har i princip endast funnits i bolagsform. Nu lanserar de verksamheten på allvar och tar över Stureplansgruppen tidigare eventkunder.

Till en början ska Stureplan Events endast jobba med evenemang på ägarbolagets nattklubbar, vilket inkluderar Spy Bar, Sturecompagniet, Ambassadeur, Laroy, White Room, Push och Hell's Kitchen.

En person eller ett företag som vill ordna en fest på någon av dem måste nu gå genom eventbyrån, säger vd Damian Ardestani.

Vilka konkurrerar ni med?

- Vi konkurrerar med alla eventbyråer, men vi är också deras samarbetspartners. Vi jobbar med slutkunder men hjälper också eventbyråerna. Jag skulle säga att vi konkurrerar med Berns och Café Opera.

Stureplan Event erbjuder konferenser, fester, aktiviteter, event marketing och stora galor. Det senare har möjliggjorts i och med öppnandet av jätteklubben Ambassadeur. Dessutom ska bolaget genom underleverantörer arrangera aktiviteter som Formel 1-körning och flygning med stridsflygplan.

Att eventen bevakas av sajten Stureplan.se ger ytterligare genomslag, säger Damian Ardestani.

Hur mycket omsätter ni i år?

- Jag skulle tippa på 20 miljoner kronor. Nästa år blir det dubbelt så mycket - minst, säger Damian Ardestani.

Martin Schori

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt