Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 17 April 2012, 17:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25
Kreatörsduon Olle Langseth och Tove Eriksson-Hillbom på DDB Stockholm väljs in i Guldskriftsakademien. Detta för kampanjen "Studielånsmenyn" för McDonalds.
Ämnen i artikeln:
Guldägget 2012I år delas priset ut för artonde gången. Det årligen återkommande priset för bästa reklamtext är instiftat av Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten och Sydsvenskan.
Motiveringen lyder:
”Så här går det när några som är mycket roliga och förbannat bra på att skriva får agera fritt inom ramen för en annons. Eller fyra annonser, som trots att de säljer hamburgare är betydligt mer läsvärda än sin redaktionella omgivning. Hatten av för Olle Langseth och Tove Eriksson-Hillbom på DDB. Grattis och välkomna till Guldskriftsakademien!”
Ämnen i artikeln:
Guldägget 2012