Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Struktur jublar över Bindefelds pr-jobb

Publicerad: 28 April 2008, 09:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Struktur, inredningsföretaget bakom tävlingen Årets fulaste kontor, är mycket nöjda med uppmärksamheten kring deras jippo. "Det handlar om att få ut vårt budskap i media, och det har gått väldigt bra", säger Sture Nilson, vd Struktur.


För drygt tre år sedan hade Struktur, som erbjuder lösningar inom kontorsinredning ett problem. Kunderna som de arbetade med var jättenöjda, men de lyckades inte kommunicera vad de kunde göra till resten av Sveriges företag och organisationer. Lösningen blev tävlingen Årets fulaste kontor.

- Vi ville nå ut och uppmärksamma frågan om arbetsmiljö. Företag är väldigt medvetna om sitt varumärke och sin personal, men vi vill göra dem uppmärksamma på att det också är viktigt med bra arbetsmiljö, säger Sture Nilsson, vd på Struktur.

I dag när vinnaren av tävlingen offentliggjordes skrev pappersutgåvorna av DN, Punkt SE och City om Norweb, som vann en make-over av sin lokal. Ett flertal nätmedier gjorde detsamma. Tävlingen arrangeras i samarbete med Elle Interiör, och det är pr-byrån Bindefeld som har sköt mediebearbetningen.

- De har skött detta kanon. Vi är helt beroende av professionella människor för att nå ut på detta sätt, säger Sture Nilsson.

Han tror att inte bara Struktur, utan hela branschen, tjänar på att tävlingen blir så pass uppmärksammad.

- I dag när tidningen ligger ute på kontoren pratar alla om tävlingen och det gör att man tänker på sin egen arbetsmijlö.

Struktur gör inte traditionell reklam i någon större utsträckning utan förlitar sig på eventmarknadsförning.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.