Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Street Retouch Prank-copyn byter byrå

Publicerad: 3 December 2014, 06:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:20

Dan Göransson, som hyllats för sitt jobb med Adobe-kampanjen "Street Retouch Prank", lämnar Abby Norm för Ruth.


Ämnen i artikeln:

Ruth

Dan Göransson har innan Abby Norm bland annat jobbat på Amsterdam Worldwide (före detta Strawberry Frog).

Hans arbete fick stor uppmärksamhet i samband med Abby Norms "Street Retouch Prank"-kampanj, som prisats såväl internationellt som i de svenska tävlingarna Guldägget, 100-wattaren och Spinn.

Nu börjar Dan Göransson på Ruth.

– Jag har trivts fantastiskt bra på Abby Norm men kände att det var dags för en ny utmaning. Jag hoppas kunna stärka Ruths idéskapande, särskilt med idéer som låter varumärken ta för sig och förtjäna utrymme i sociala medier, säger han i ett pressmeddelande.

Henrik Täppmark, kreativ chef på Ruth:

– Vi delar samma syn på vad som är bra kommunikation. Dan har dessutom visat upp en imponerande förmåga att omsätta det i praktiken.

Dan Göransson blir den tredje rekryteringen på kort tid som ansluter till Ruth, som har runt 20 anställda.

Några av Ruths kunder är Dagens Industri, Dina Försäkringar, Myrorna, Radiotjänst, SF Bio, Wateraid och Volkswagen Transportbilar.

Läs om storyn om "Street Retouch Prank":

Och om den nya utomhusreklamen som kampanjen är ett exempel på:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Ruth

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.