Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Strategisk chef till UMG

Publicerad: 1 September 2011, 11:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:00

Josephine Le Pluart blir strategisk chef på UMG. Hon ska tillföra emotionell kommunikation, enligt eventbyrån.


Josephine Le Pluart kommer närmast från Knock och har arbetat med varumärken såsom Absolut och H&M.

– Vi tror att hon kan tillföra sin strategiska kompetens och förmåga att använda det emotionella i kommunikationen, säger Anders Olsson, vd på UMG, till dagensmedia.se.

Josephine Le Pluart:

– Jag ville ta den här möjligheten att få jobba med strategi och kundbearbetning, säger hon till dagensmedia.se.

UMG omsatte drygt 52 miljoner kronor under det brutna räkenskapsåret 2009/2010 och redovisade ett resultat på 3,8 miljoner kronor.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.