Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Storkampanj från Libero- går in i nytt segment

Publicerad: 30 Januari 2009, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Blöjvarumärket Libero ger sig in på marknaden för hudvårdprodukter för barn och lanserar tvättservetter, hudolja, lotion och shampoo. Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors. <b>Se reklamfilmen på Dagensmedia.se.</b>


Print från Libero. - Vi var nyfikna på att se hur långt vi kan sträcka varumärket till intilliggande kategorier. Hudvårdsprodukter för småbarn är en ganska underutvecklad kategori i Norden, om man jämför med till exempel Sydeuropa, säger Linus Clausen, nordisk marknadschef för Libero på SCA.

Kampanjen ska gå i tv, print, webb, event, butik och dm. Tre filmer ska rulla i TV3, TV6, TV4, TV400 och Kanal 5. Libero ska även utnyttja sin kundklubb med cirka 300.000 medlemmar i Sverige. Målgruppen är föräldrar med barn 0-4 år.

- Vi vill få föräldrar att upptäcka sortimentet och då måste vi synliggöra det i breda medier för att skapa uppmärksamhet.

Målet är att få föräldrar att köpa produkterna och använda dem så att det leder till återköp. Lanseringsfasen av kampanjen drar igång 16 februari och ska rulla till och med mars. Sedan återkommer kampanjen under året.

- Vår målgrupp byts ut hela tiden, det föds barn varje dag och andra barn blir för stora för babyprodukter. Därför måste vi återkomma med samma budskap om och om igen.

Mediebyrå för Libero är Carat. Pr-byrå är Bindefeld.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.